Unu Mai muncitoresc


Voiam sa scriu ceva mai inteligent dar intre timp m-am uitat la un sezon de Heores si am cam uitat despre ce e vorba. Asa ca sa va povestesc cat de minunat e Unu Mai in cutia mea de chibrituri din Bucuresti. E destul de trist… Dar, trecand peste asta, imi pot sterge lacrimile cu maxima placere pentru ca exista oameni mai tristi decat mine. Mult mai tristi… de fapt tristi e un cuvant prea mic pentru a descrie situatia.

Daca intorc un pic capul si arunc cu ochii pe geam vad parcarea obosita din spatele blocului, blocul obosit din spatele blocului, bloc pe care mama il absolut detesta si l-ar darama daca ar avea ocazia (eu cred ca l-as vopsi roz) si mai vad un alt bloc, iar intamplarea face ca blocul respectiv sa aiba un balcon la etajul 8. Iar in acest balcon, o familie modesta cu un numar variabil de membri, probabil intre 5 si 10, isi petrece fiecare zi. Poate parea ca fabulez – deloc. Stiti pensionarii care exista in fiecare bloc si care isi petrec zilele uitandu-se pe geam sau pe vizor? O data am vazut o tanti care pur si simplu si-a scos scaunul in faza usii, si statea pe el si se uita cine trece prin scara pe la ea. Ei bine, presupunand ca toti oamenii astia si-ar face un Club al Pensionarilor Care Asteapta Moartea pe Scaunul din Fata Usii, eroii principali ai povestii mele de azi probabil ca ar fi sefi de trib. Ii mai vazusem ca-si petrec timpul pe balcon, da’ nu mi-am imaginat ca stau chia toata ziua. La un moment dat cred ca erau vreo 6 pe balconul ala (si sa nu credeti ca e cine stie ce lighioana de balcon, in care ar incapea o garsoniera intreaga – are cel mult un metru patrat). Si, in cel mai traditional spirit romanesc, din cand in cand vorbesc cu vecinul de la 3 scari mai incolo, care probabil isi petrece si el toata ziulica pe balcon. Aaaa, si persoanele de gen feminin (ca altfel nu le pot zice, ca mi-e frica sa jignesc vreun cuvant) se machiaza, unghiaza si tot ce si-o mai face vreo femeie tot pe mirificul balcon. Astept cu nerabdare ziua cand si-or pune si un tron acolo, sa nu mai fie nevoiti sa se miste deloc.

Oare cand pleaca in vacanta cum fac? Suna la agentie sa isi rezerve din tim loc pe balconul lor?

4 gânduri despre “Unu Mai muncitoresc

  1. poate trag si ei dintr-o tigara groasa plina de naturalete d-aia stau acolo „impietriti” (daca imi intelegeti jocul de cuvinte englezesc)

    • Prietene, vezi ca pietrificarea aia se petrece in locuri bine ermetizate si iti ramana cat mai multa impietreala 😉
      Si nu prea i-am vazut fumanad.
      Acu’, intrebarea e, cat de looser sunt ca i-am urmarit ieri ? 😀
      Si tu de ce esti pa net ? :))

  2. Mai stiu si alte persoane care se petrec in cuibusorul lor ignorand lumea de afara:)
    Apropo, blocul vopsit in roz… imi cer dreptul de copyright 😛

Lasă un răspuns

