Bookz


AS: Okay, recunosca ca ideea de blog e furata de la Claudiu, si se nasta si dintr-o oarecare lispsa de insipratie ce ma tot bate la cap in ultimul timp. Ideea ar fi eu sa dau startul, iar voi sa scrieti comentarii laborioase si, punand mana de la mana, si litera de la litera, sa scriem o frumusete de blog.

Ce s-a intamplat cu literatura? De cand nu ati mai citit o carte? Eu, cel putin, in liceu citeam in draci, probabil si pentru ca aveam viata sociala zero, primeam „nu”-uri pe banda, fara nici o ezitare, si rasfoiam filosofi, clasici, modernisti si mai ales postmodernisti, evadam din lumea mea si ma ascundeam in a lor, ma indragosteam de personajele, mai ales, ciudat, de cele negative, pentru ca imi parea rau cand li se incurcau planurile (Othello si Demonii). Cred ca, la un moment dat, cre’ca il disperam pe tata cu comenzile lunare de la Humanitas…

Acum, abia mai gasesc timp si, mai important chef, pentru cateva pagini. Mi-am cumparat destule carti, mai ales in ultimul an, insa le consum destul de greu… Ce s-a schimbat?

Iar cand citesc unele carti, imi lipsesc acele vremuri… Recent, am simtit o carte magica – Orbitor de Mircea Cartarescu, care este intr-adevar o carte magica din punct de vedere literar. Dar cand o citeam, pentru a doua oara, cu toata teoria ei despre predestinare si lume centrata personajului, la un moment dat apare, mic, discret, incat prima data nici nu l-am observat, numele Dan – amprenta discreta si uitata, incat ma gandeam ca acest exemplar doar eu l-as fi putut cumpara, ca era scris Dan special pentru mine si (nu ma amageam chiar asa de tare incat sa cred ca in celelalte exemplare acest pasaj nu exista deloc) fiecare persoana care cumpara cartea avea numele sau scris in ea, ascuns, sperand sa fie descoperit… sau poate un test…

Si, totusi, ce s-a intamplat cu noi?

Lasă un răspuns

