Din intelepciunea popurului


Intr-o balta neagra,
Patru ochi luceste.
Ce sa fie oare?
Cred ca e doi peste.
___

Pe un camp cu viorele
Crestea numai ghiocei.
Si-a venit mandrele mele
Si le-a cules ei pe toti.
___

Creste iarba, iarba deasa
Perpendicular pe casa
Vine calul si o paste
Alta iarba se dezvolta
___

Tara mea cu rauri multe
Si cu frunze si cu flori
Ai in tine-o populatie
De mai multi locuitori

Si din bolovani cu apa
S-au format inspre apus
Muntii tai de incretire
Orientati cu varfu-n sus
___

Trece lebedele-n zare.
Eu ma uit, ele dispare…
___

Cite stele sint pe cer
Pin’ la ziua toate pier.
Numai pe uzina noastra
Arde una, ca o proasta.

5 gânduri despre “Din intelepciunea popurului

  1. lirismul acestor versuri ingineresti este profund si este indubitabil cea mai lunga si profunda creatie inginereasca scrisa pana in acest moment…aceste „stele care luceste” in fabrici si uzine ar putea ocupa un loc merituos langa marii titani ai literarturii universale cum ar fi : mai multi ca nu imi aduc aminte acum nici un inginer in Literartura Universala… 😀

  2. imi aduc aminte si acum ca prima oara cand am vazut poezia cu
    „Intr-o balta neagra,
    Patru ochi luceste.
    Ce sa fie oare?
    Cred ca e doi peste.”

    am ras fo’ 10 minute in sir

    ceva mai putin am ras la „Trece lebedele-n zare.
    Eu ma uit, ele dispare…”

    dar sunt clasice ca mihai eminescu :))

  3. hai ca am gasit variantele pe care le stiam eu 🙂

    Intr-un ochi de apa
    Patru ochi luceste
    -Ce sa fie oare?
    -Cred ca e doi peste

    De sub ape, din adinkuri
    Patru oki spre noi priveste
    Ne-‘ntrebam: Ce poa’ se este?
    Ce se este? Doua peste!

    intr-o balta mica neagra
    patru ochi luceste
    este oare ochii tai?
    sau e la doi peste?

    in lacul negru
    patru ochi luceste.
    nu e monstru,
    e doi peste.

    si ca bonus de folclor 🙂

    La umbra unui nuc batran
    2 tractoristi se caca
    Se sterg cu bastile la cur
    Le pun in cap si pleaca!

Lasă un răspuns

