On a Street Near You…


Pana acu nu am scris nici un blog politic; si l-am votat cu incredere pe Basescu si alinata lui (nu neaparat ca speram sa fie ei laptele si mierea viitorului, ci pur si simplu ca erau unica alternativa); si cateva luni bune dupa schimbarea regimului i-am privit cu indulgenta, am zis ca lasa, strangem noi putin cureaua, dar astia nu e hoti si ne duc ei spre bine; si chiar daca Basescu ma lasa rece, Tariceanu chiar mi se parea un baiat simpatic si interesat de binele nostru, al oamenilor amarati. Apoi ministrul de finante a inceput sa faca numai prostii, parlamentarii si-au votat cateva mariri de salarii, s-au reintrodus accizele la tehnologie, desi nu aveau nici o justificare economica si mi-am bagat picioarele si nu m-a mai interesat ce rahaturi fac ei.

Si totusi… UE se pare ca a tras de urechi tara noastra ca e pea multa piraterie pe plaiul mioritic si, vezi Doamne, dauneaza productivitatii europene. Asa ca Romania sa puna mana si sa faca bine si sa opreasca fenomenu… In primu rand, doamna UE poa’ sa-si ia o mare muie: le convine ca la 2000 de euroi sa-si ia un Windows original, ca e ca si cum am cupara noi un sac de cartofi; insa in momentul in care sa-ti cumperi un pachet elementar de soft pentru calculator (sistem de operare si pachet office) costa cat cateva salarii medii din Romania, datele problemei devin cu totul altfel.

Urmatorii pe lista cu dedicatii de pamant sunt fortele de ordine din Romania, cele care au demarat operatiune Gramofonu sau cum dracu ii mai zice – pratic au bus baietii mana de la picior si au plecat la agatare de infractori… da da, nu va mirati, infractori – pentru ca asa am fost catalogati (stiu ca folositi soft pirat Image) – „adica stim ca exista oameni care delapideaza, lasa jdemii de oameni pe drumuri, dau in cap si omoara, rapesc fete si le forteaza sa se porstitueze etc; insa astia au rude prin cercuri inalte… cel mult ii agatam cand or veni altii la putere, desi nici atunci nu e asa sigur, ne trebuie ordine directe de la ministru curului, ca noi sunetm asa de independeti ca nu stim singuri ce sa facem… pe cand un student amarat care joaca Half-Life si a mai avut si nesimtirea sa-si faca copii trebuie bagat imediat dupa gratii, ca astia-s periculosi rau de tot dom’le” Cam asta ar fi mentalitatea lor – actiuni de fatada, sa dea bine in ochii UE. Sunt de acord cu o chestie: aia de scot bani din vanzarea de software pirat merg lejer bagati dupa gratii; pentru ca pur si simplu scot bani din mucna de cativa ani ai altora; la fel si cei care cumpara software pirat in ziele astea (si eu am cumparat cand eram mai tanar si inocent, insa atunci singura conexiune de internet available era dial-ip) sunt destu lde patetici. Dar in momentul in care te bati cu pumnul in piept ca rupi pirateria, iar la Universitate sau Unirii, centrul Bucurestiului, stau tarabele cu jocuri si filme de se broneaza la soare si nimeni nu le intreaba de sanatate ceva e putred. Si se stie ca situatia din Romania e asa de infundata in cacat, incat atunci cand el zis la prieteni de ce aia stau linistiti, imi raspund cu un calm impasibil „aia dau spaga” – adica „e ceva normal dom’le, ce nu intelegi?”

Si aseara am auzit bomba – azi control de soft in Grzavesti. Pentru ca, bineinteles, unde gasesti mai multi infractori, imbuibati de neatentia sistemului, decat itnr-un camin studentesc. Sicer sper sa fi fost doar un zvon, si politia sa mai aiba suficienta demnitate incat sa nu se injoseasca in asa hal. Si sa nu-mi spuneti ca nu pot sa-mi faca nimic daca n-au mandat: daca vor sa-ti faca ceva iti fac, pentru ca asa vrea muschiu lor; iar daca tu vrei sa te bocesti ca ti s-a intamplat o nedreptate iti trebe banu gros de avocat; plus alti bani dati pe stricaciunile cauzate de ei, ca daca li se pune pata presupun ca nu pleaca de la tine din camera cu mana goala. Oricum, am hardurile si teancul de dvd-uri in rucsac, alaturi de mine… sa vina pana aici daca chiar ma vor Image

In ultimul rand, sa-i trimtem in mamele lor pe pupatorii in cur, oglidna societatii curului – mass-media. Ziarele au fsot inundate de articole care nu gaseau nimic gresit in tot ce am descris mai sus (doar un articlo de pe http://www.xpc.ro sesiza bronzatii de la univ, insa in revista se pare ca au uitat sa vorbeasca despre chestia asta si au ales sa trateze subiecte mai de rahat), ba mai mult se dadeau si ei anti-utilizatori pirati. Dudes… wake the fuck up! Opriti de tot utilziarea de soft pirat si vanzarile la calculatore vor scadea cu jdemii la suta… pentru ca ce sens are sa-mi iau calc, care costa cateva zeci de milioane, ca dapa ai sa bag alti bani in sistem de operare (si nu’ linux nu este o soluti, pentru ca simpla instalare a unui program gen winamp necesita cunostinte avansate de utilziare a calculatorului; plus ca nu prea ai ce face pe linux; in schimb e stabil, nu gluma << cat am avut eu linux l-am crashat la greu Image>>) sau intr-un joc pe care il termini in cateva zile. Asta e la fel de cacat ca companiile care vand hardware sau nush ce bosorogi din domeniul IT care spuneam ca nu inteleg de ce consumatorul accorda asa mare atenti jocurilor, ca nu-s deloc importante pentru industrie; bine frate… nu-s importante… de aia de baga bani grei in dezvoltarea de procesoare si GPU cat mai performate, de aia utilizatoru isi cumpara tone de ram… ca sa poata utilzia office…

Anyway, ramane de vazut cum o sa-si stearga baietii noroiul de pe fata; ma indoiesc ca vor fi in stare de asa ceva, sau ca macar ii intereseaza asa ceva. In Romania lege e cum zice ei… cartea aia, Constitutia, e asa, de citit in mijloacele de transport in comun.

„bratul lung al legii ma cam gadila la slit”

Dan

3 gânduri despre “On a Street Near You…

  1. Ai uitat sa mentionezi ca unele din softurile alea mai sunt facute si de romani platiti cel mult un sfert din cat ar merita. Ah.. politia se invarte dupa lucruri simple care nu deranjeaza pe aia mari ca sa se laude ca au facut si ei ceva, ca doar nu or zice la sfarsit de an ca au stat cu mana in cur si au ascultat manele tot anul. Da la student o amenda ca nu are viza de flotant (chiar daca e la mai putin de 100 km de casa si 2-3 zile pe saptamana e acasa), ca doar si asa facultatea e prea ieftina si studentul prea bogat, ca doar au vazut si ei 1-2 ce au masini scumpe, rezulta ca studentu are bani. Cand e vorba sa te apere, te-a luat dracu de te bazezi pe ei, daca ai cu ce te apara, sar pe tine ca de ce ai, ca doar suntem intr-o societate civilizata, nu plina de golani (noroc ca aia de la tara ma lasa sa ma antrenez cu sabia ca i-am avertizat).
    Eeh.. dar imi fac eu clanul meu de samurai… ^_^

  2. ca sa nu mai zicem de faptul ca politstii iau si ei cd-uri de la „bronzatii” din univesitate sau din alte locuri mai mult sau mai putin obscure
    si daca vin in camin, fi tu sigur ca vin cu mandat 🙂 (nu ca le-ar trebui, precum ai zis si tu)

    si fi la fel de sigur ca aia de la xpc.ro au instalat undeva pe acolo un bitcomet un dc++ o treaba, dar de fatada nu au cum sa zica uite si noi furam niste soft, cu atat mai mult in revista negru pe alb 🙂
    toate cele bune …

  3. ….what the fuck is your problem ? acum te-ai trezit…frate traiesti in romania…aici oameniiiii e de cacat, legile e de cacat..si sistemu ii de CACAT…stai linistit ca o sa fie multi studenti amendati si chiar aruncati la parnaie; aia la universitate o sa fie mereu si asa mai departe…ma-sa ala .. alex radulescu a omorat pe unu si nu-i face nimic nimeni…nu ti se pare normal sa te lege pe tine ca ai xp pirat..ah si fuck linux..it sucks…[ dar e stabil-true]
    imi palce ca de obicei ca te agiti si te revolti..dar cand vine vb de politica si de „politici” in romania …e zadarnic…sisif shit…vb degeaba ….ca pisatu merge in directia vantului doar cand vor „unii” in rest..vine mereu spre tine.cat despre gabori …m**** lor ..nu e loc pe netu asta mare cat sa …..
    stop e comment..
    lav ; rspkt 4 U

Lasă un răspuns

