How did you fall in love with hip-hop?


Copil fiind, cred ca eram destul de influentabil… si, ca toti copii, nu eram atasat la un anumit gen muzical, ci ascultam si eu ce se auzea, slagare si alte cacaturi, ca muzica romaneasca abia incepea sa miste. Mai tare faza e ca lui tata ii placea 2Unlimted… adica auzise o melodie de-a lor si ii placea cum baga negru ala rapid din gura (vorbele mele, ca pe atunci nu era cu negri). Asa ca o data, pe cand era el prin nush ce oras, a luat o caseta cu astia; ma rog, formatia era destul de lame, da’ ma mai trezeam pe scara blocului bolborosind cuvinte repede (ca cu engleza nu miscam nimic si nu pera intelegeam ce se voia de la mine). Apoi am inceput sa petrec mai mult timp cu var’meu, el era mai mare si mai de gasca, statea cu hommies lui din Galati si mai stia de muzica si prostii de astea. Asa ca mai baga cate o caseta cu Vanilla Ice si MC Hammer (ma rog, si East 17, da’ astiae rau la moda rau pe atunci). Nu erau chair cele mai bune chestii pe care le puteai asculta prin 95-96, da’ macar era un pas. Tin minte ca prin anii urmatori au fost la Cerbul de Aur Coolio si Hammer, da’ mi s-au parut cam lame… ca, deah, show-rile de hip-hoapa au un ritm de-al or si nu prea-l prinzi cand esti mic si cu de toata.

Lumea din clasa vorbea despre o trupa Mafia, si ca au ei o melodie cu doi frati (intamplator melodia aia, care a fost una dintre cele mai tari ale lor, era cantata de Puya, de care si-au cam batut joc later) si ca exista muzica cu injuraturi si stuff like that. Eu nu auzisem nimic de astea: nu ascultam radio si nici cu undergroundu nu eram neam… si eram prea cuminte ca sa ascult muzica cu prostii. Dar, rpin vara 98 si var’meu cam era cu Mafia, si da-i si cumpara casete si invata-ma si pe mine la prostii. Si, din cauze pe care n-as putea acum sa le identific, mi-a cam placut ce cantau baietii. Si au scos si albumul de cartier care a fost pur si simplu prea tare. Din nefericire duap aia au scos doar balarie si a ramas o trupa rupta in cur care nu si-a schimabt deloc stilul si canta aceeasi mizerie, si care mai este tinuta in viata doar de faptul ca a scos cateva piese bune candva demult. De prin anul ala am devenut mare fan Mafia… aveam toate albumele (originale) si vanam fiecare material despre ei. M-am extins apoi si la asociati, and I was bangin’ La Familia si Il-egal. Cea din urma a avut si ea un album tare ( timpul se scurge) dar apoi a disparut in ceata.

Si m-am extins si mai mult: desi ma cam enerva slagarul lor, m-am riscat si am cumparat albumul R.A.C.L.A.; si mi-a placut. Era diferit de gansta rap, da’ parca-mi placeau mai mult jocurile de cuvinte si ce prostii mai faceau aia. Un review intr-o revista m-a facut sa iau si albumul Getto Daci – and that was the shit: best pre-CTC romanian hip-hop. Baietii erau bardai crew-ul si o ardeau caterincos si anti-gansta. Si aveau si voi si still si tot… eram hooked. Iar faptul ca gangsterii nu s-au lasat de balarii m-a facut sa ma indepartez complet de ei. Singura trupa romaneasca pecare nu prea o inghiteam erau (surpriza) Parazitii; pur si simplu nu gustam stilul… abia 2-3 albume mai tarziu am inceput sa-i simt.

Dintre strainesti, ascultam de astiad e la televizor: 2Pac etc. Singura mai cat de cat udnerground era Wu Tang, pentru care trebuia sa te milogesti la o grama de oameni ca sa pui mana pe niste track-uri;  cred ca si Cypress Hill intra putin in under, ca majoritatea „fanilor” (neaparat luati in considerare ghilimelele) nu prea suportau vocea lui B-Real. Pe realul hip-hop strainesc am inceput s-o dau dupa ce MTV a inceput sa bage YO!, Kanye West l-a avut invitat pe Talib Kweli pe album si cineva a vrut neaparat sa playeze Roots la o petrecere. So I was hooked on to the Gaffen Records crew. De aia cand ii mai recomand cuiva o melodie, persoana respectiva mai scapa cate o cruce.

Revenind in tarisoara noastra: urmatorul album RACLA (ultimul bun si in cazul lor) i-a avut invitati pe o piesa pe L Doc si VD (Escobar pe atunci). Baietii cred ca formau o gasca de asta tinerica de hip-hop (IGP and shit), scosesera o compliatie, da neam nu o gaseam prin Vaslui (nici nu cred ca o voiam asa de mult ca majoritatea cam suckau). Ayways, alde L Doc si VD mai apareau pe la TV si mai ales se auzea ce o turpa CTC care cam rupea stilul la freestyluri. Insa desi imi placea la nebunie cum bagau baietii pe fara nume nu m-am indragostit de ei decat in monetul cand am auzit Facem Records vol2: asta erau o compliatie cu muzica straineasca, plus cateva bucati de la Facem Records Crew… ce sa zic: they pur si simplu rock! Si-am inceput iar goana sa caut albume CTC, restul muzicii mi se parea slabuta si am devenit adicted underground…

Cam atat… in mare…

Dan

7 gânduri despre “How did you fall in love with hip-hop?

  1. 1 – ma pij pe yahoo
    2 – ma cac pe yahoo
    3 – pentru cititorii din zimbabwe – FUCK YAHOO

    acum o noua incercare, din pacate pentru placerea voastra mai scurta:
    2Unlimited erau super bazati, Coolio inca se mai canta Gansta Paradise, MC Hammer 3 mel care plac si de la Vanilla Ice doar Ice Ice Baby
    mafia si pe mine m-a introdus la hip hop prin vara la a 5-a sau 6-a intr-o tabara, pe melodia Lacrimi, si ca no.2 Tony si Alex.
    prima caseta originala Lumea e a mea – B.U.G. Mafia feat. Loredana (superba)
    La familia nu prea imi placeau atunci, iar Il-egal nu avea decat o melodie buna – Il-egal non-stop, in rest acel album de care zici e CEL MAI MARE CACAT (il am mp3 ti-l pot pasa, stilul gansta din vremea aia e jaf …)
    De cartier si Dupa Blocuri prea bazate, Limbaj de cartier un feat. bun de tot cu Cheloo, Poveste fara sfarsit probabil una din cele mai bune melodii ale lor, poate chiar in top3.
    Parazitii au intrat in prim plan cu Bagabontii 99 care m-a atras din prima 🙂 albumul Nici o problema fiind de capatai in literatura de rap autohton pentru mine 🙂 si am ramas cu Parazitii, ca sa zic asa. RACLA nu m-a atins niciodata la suflet, dar in a 5-a 6-a aveau ei o mel. care imi placea, ceva cu numere la refren nu mai stu cum se numea. si evident Nu ma uita cu Anda Adam (din noua piesa de piesa)
    pe de alta parte in momentul in care Eminem a scos My Name Is, am fost vrajit. In acelasi an, de Craciun, am profitat de ocazie si mi-am luat cd-ul lu’ Eminem (DA, IL AM ORIGINAL) si de atunci evident hip-hop fan here 🙂

  2. la cererea publicului, trebuie sa mentionez ca nu am avut nici o tangenta cu Getto Dacii, Vexxatu Vex si alti underground. Dan m-a introdus la C.T.C. pe care pana acu 2 saptamani nici nu i-as fi putut recunoaste 🙂 deci nu pot sa spun ca am istorie cu ei. cum n-am nici cu Raku desi imi place 🙂
    in schimb, putini stiu de Praetor (care era in cardasie cu Raku) mai ales din cauza abilitatilor sale liriciste.

  3. dupa 7 zile si 7 nopti de clisma
    gaborii de la moravuri cauta oarba-n pizda
    toti cu gandul la aceeasi curva fara carisma
    descopera stupefiati ……
    o masea.
    :))))))))))))))))))

Lasă un răspuns

